Шпаргалка

Шановні батьки! 
Розміщую тут  для вас поради стосовно  оформлення письмових робіт з математики 
 Для забезпечення  грамотності і загальної культури учнів необхідно дотримуватися визначених правил і рекомендацій щодо ведення учнівських зошитів
        
  У 2 класі зошити підписує вчитель, у 3 – 4 класах – це роблять учні за зразком , написаним учителем на дошці, наприклад:

       Зошит                                                Зошит

для робіт
з української мови                                               для контрольних робіт
учня 2 – А класу                                                  з української мови
Бобровицької  ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1          учениці 2 – А класу      
Яковенка Олександра                                     Бобровицької ЗОШ І-ІІІ ступенів  № 1
                                                                              Смашенко  Антоніни

    У письмовій роботі з мови, математики треба зазначати дату виконання роботи, яка це робота, (класна чи домашня), вид завдання (вправа, диктант, твір, переказ, творча робота, задача тощо), заголовок зв'язного тексту (переказу, розповіді тощо).
    В кінці заголовків крапка не ставиться.
 Наприклад:


                                            9 грудня                                                          12 листопада
                                      Класна робота                                     Домашня робота
                                            Вправа                                                       Задача

    Дату, назву роботи та її вид (вправа, словниковий диктант тощо)  учні записують, починаючи з 2 класу початкової школи. У 4 класі дату виконання роботи з мов записують словами.                                    

   Під час виконання письмової роботи учні повинні дотримуватися абзаців.

    Необхідно стежити, щоб учні дотримувалися однакових інтервалів між словами, дописували кожен рядок до кінця, орієнтуючись на правила переносу, не виходячи за межі рядка.

     Якщо потрібно виправити помилку, учень має закреслити неправильно записану літеру чи цифру навскіс (справа наліво) і замість неї зверху написати потрібну літеру чи цифру. Якщо треба замінити слово, словосполучення, речення чи приклад у ході виконання роботи, то те, що підлягає заміні, слід закреслити тонкою горизонтальною лінією, а не брати в дужки, оскільки дужки є пунктуаційним знаком, і далі записати правильно. Виправлення (закреслення та поновлення) написаного робити ручкою, а не олівцем.

Рекомендації до оформлення письмових робіт з мов

Записи на новій сторінці зошита учні починають робити з першого рядка. Початок запису тексту і його заголовок виконують на одній сторінці. Якщо залишаються вільні рядки на сторінці, то їх використовують для виконання інших завдань на розсуд учителя.

Між датою і назвою роботи (класна, домашня), між назвою та видом роботи, а також між видом роботи та заголовком рядок не пропускають.

Між класною і домашньою роботою слід пропускати 1 робочий рядок (для відокремлення однієї роботи від іншої та для виставляння оцінки).

Рекомендації до письмових робіт з математики

Навчальні вправи чи інші письмові завдання з математики учні виконують у зошитах у клітинку.

Дaтy, назву роботи та її вид (задача, математичний диктант тощо) учні записують, починаючи з 2 класу (назву виду завдання учні записують за функціональною потребою - на розсуд учителя).

Запис дати і виду роботи розміщують посередині робочого рядка, наприклад:

                                                         8 листопада
                                                    Класна робота
                                                         Задача 231

Запис математичних завдань слід розпочинати на другій повній клітинці зверху та другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита. Не дописувати внизу сторінку до останньої клітинки. 

Між записами дати, назви роботи та ії виду у зошитах з математики  пропускають одну клітинку.

Між кінцевим рядком завдання класної роботи і початком домашньої  в зошитах з математики слід пропускати чотири клітинки. 
 Цифри і літери пишуть у клітинці зошита похило. Кожну цифру, знак і літеру записують в окремій клітинці.

У 1-4 класах пропонується писати цифри висотою в одну клітинку, у 1-2 класах писати малі літери висотою в одну клітинку, а в 3-4 класах - 2/3 клітинки. Великі літери в усіх класах пишуть заввишки в півтори клітинки.

Математичні вирази розміщуються  стовпчиками. Між стовпчиками виразів відстань добирають довільно,( 4 чи 3 клітинки) але з дотриманням симетрії та економії паперу.

Розв'язання задачі учні записують у вигляді виразу. Допускаються такі форми запису розв'язання задачі:

2 + 3 = 5 (ящ. ) або 2 ящ. + 3 ящ. = 5 ящ.
В умові і відповіді задачі найменування  предметів пишеться без дужок, у розв'язанні - у дужках) 

Для полегшення пошуків способів розв'язання задачі пропонується записувати текст задачі коротко, використовуючи різноманітні форми: малюнок, схему, таблицю, графічні умовні позначення, орієнтуючись на істотні опорні слова тексту.

Незначні відхилення у записі короткої умови не впливають на оцінювання.( Запис має бути виконаний  охайно. )

Після чисел найменування пишуть скорочено:

• без крапки: 2 мм, 3 см, 4 дм, 5 м; 7 г, 6 кг, 9 ц, 10 т; 12 с, 13 хв, 14 год; 15 грн .

• крапка ставиться після скороченого найменування грошової одиниці:  20 к.


Одиниці швидкості скорочено записують так: 60 м/с (або 60 м за 1 с), 12 км/год (або 12 км за 1 год).


Одиниці площі: 23 см2, 54 м2 (висота цифри 2 біля літери - 1/2 клітинки). Читається: 23 квадратних сантиметри, 54 квадратних метри.


Назви предметів біля цифри записують скорочено, за правилами скорочень: 40 в. (40 відер), 10 ябл. (10 яблук). (Скорочення слова виконується до голосного : ябл., гр., кн.)

У відповіді до задачі назви предметів пишуть повністю: у бочку налили 40 відер води.

У 2 класі пропонується короткий запис відповіді задачі, наприклад: 5 кг цукру; 40 відер води.

Повну відповідь рекомендується записувати, починаючи з 3 класу. Повну відповідь слід будувати за загальними правилами побудови речень (відповідей на будь-яке запитання).

Зразки записів пояснень та відповідей:

7 + 3 = 10 (з. ) - у лінійку і клітинку .
Відповідь: 10 зошитів.
Відповідь: у мішку залишилося 50 кг цукру.
Відповідь: на 3 т більше.
Відповідь: посадили 20 дерев.


ЗРАЗОК 



За останніми вимогами всі  завдання називаємо словом "Вправа"





ПАМ'ЯТКА
оформлення письмових робіт з математики

1.  Запис дати і виду роботи розміщуй посередині робочого рядка.
2.  Між роботами пропускай 4 клітинки вниз.
3.  Починай писати на другій повній клітинці зверху та від поля чи згину зошита.
4.  Цифри пиши висотою в одну клітинку (за правилом).
5.  Літери пиши каліграфічно. Малі літери пиши в 1-2 класах висотою в одну клітинку, а в 3-4 класах - 2/3 клітинки.
6.  Великі літери пиши заввишки в півтори клітинки.
7.  Кожну цифру, знак і літеру записуй в окремій клітинці.
8. Математичні вирази записуй в стовпчик. Між стовпчиками прикладів, рівнянь пропускай 4 клітинки.
9.  Не виходь за межі рядка.
10.Виправлення роби акуратно.
11.Щоб виправити помилку, закресли неправильно написану літеру чи цифру навскіс (справа наліво) і зверху напиши потрібну.
12.Виконуй роботу над помилками .
Пам'ятай !
Після чисел найменування величин пиши скорочено.
  • Без крапки: 2 мм, 3 см, 4 дм, 5 м; 6 г, 7 кг, 9 ц, 4 т; 12 сек, 13 хв, 14 год;
  • Крапку став після скороченого найменування грошової одиниці: 25 грн. 30 к.
  • Назви предметів біля цифри записуй скорочено, за правила ми скорочень: 40 в. (відер), 10 ябл. (яблук), 6 ящ. ( ящиків)
  • У відповіді до задачі назви предметів пиши повністю

Наприклад :      Відповідь: 5 слив залишилося.     або    Відповідь: 7 кілограмів слив купила мама.




ПАМ'ЯТКА
оформлення робіт з письма

1.  Пропускаю 2 рядки вниз після класної чи домашньої роботи.
2.  Дату пишу словами.
3.  Починаю сторінку з першого рядка.
4.  Пишу так, щоб виділявся абзац.
5.  Нове   речення   починаю   писати   з великої букви.
6.  В кінці речення ставлю крапку.
7.  Слідкую за нахилом букв і їхньою висотою    (4 мм).
8.  Звертаю увагу на помилки
9.  Виправлення роблю акуратно.
10.Щоб виправити помилку, закреслюю неправильно написану літеру чи цифру навскіс (справа наліво) і зверху пишу потрібну.
11. Слідкую за інтервалами між словами.
12. Дописую рядок до кінця.
13. Правильно переношу слова по складах (кро-пи-ва).
14. Не починаю новий вид роботи на 2-х,  3-х останніх рядках сторінки.
15. Пишу каліграфічно, охайно, грамотно.




Як правильно підписувати зошит?

  У 1 та 2 класах зошити підписує вчитель; у 3 – 4 класах це роблять учні.

Зошит
для робіт з української мови
учениці (учня) 3 класу

  Бобровицького ЗЗСО

І-ІІІ ступенів №1
Омельченко Наталії

Як зазначати дату та вид роботи?

  У письмовій роботі з мови або математики треба зазначати дату виконання роботи (починаючи з 2 класу; яка це робота (класна чи домашня), вид завдання (вправа, твір, задача тощо)


                      Чи треба ставити кому в кінці заголовків?
  У кінці заголовків кома не ставиться.

 

7 жовтня
Класна робота
Задача 35

Як виправляти помилку?

  Щоб виправити невірно написану літеру чи цифру, треба помилку закреслити навкіс (справа наліво), користуючись ручкою, а не олівцем, і зверху написати потрібну літеру чи цифру, теж ручкою.

Чи можна помилку брати в дужки?

  Якщо треба замінити слово, словосполучення, речення чи приклад, його закреслюють тонкою горизонтальною лінією, а в дужки не беруть, оскільки дужки є пунктуаційним знаком.

Скільки рядків треба залишати між класною і домашньою роботою?

  Між заключним рядком тексту однієї роботи і початком наступної слід пропускати два робочих рядки.


 Де починати робити записи на новій сторінці?

  Записи на новій сторінці треба починати робити з першого рядка. 


            Чи треба пропускати рядок між датою і назвою роботи? 
  Між датою і назвою роботи, між назвою та видом роботи, між видом роботи і заголовком рядок не пропускають.


Чи можна залишати вільні рядки в кінці сторінки?

  Якщо залишаються вільні рядки, то їх використовують для завдань на розсуд вчителя. Початок запису тексту і його заголовок виконують на одній сторінці.


Де треба починати записувати дату, назву роботи та її вид?

  Запис дати і виду роботи розміщують посередині робочого рядка.


Скільки клітинок треба пропускати між класною і домашньою роботою?

  Між заключним рядком завдання однієї письмової роботи і початком наступної роботи слід пропускати чотири клітинки.


Де слід розпочинати запис математичних завдань?

  Запис математичних завдань слід розпочинати на другій повній клітинці зверху та на другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита.


Скільки клітинок слід попускати між записами?

  Між записами дати, назви роботи пропускають одну клітинку.


Як писати цифри і літери?

  1.     Цифри і літери треба писати похило.

  2.     Кожну цифру, знак, літеру записують в окремій клітинці.

  3.     Для написання дужок теж відводять одну клітинку.


Яка повинна бути висота літер та цифр?

  1.     Цифри повинні бути заввишки одна клітинка;

  2.     Малі літери у 1-2 класах пишуть заввишки одна клітинка, а у 3 – 4 класах – 2/3 клітинки.

  3.     Великі літери треба писати заввишки півтори клітинки.


Які правила написання найменувань?

  Найменування одиниць величин пишуть повністю у запинанні задачі та після словесного запису числа: (В одному ящику 14кг цукерок? Скільки кілограмів груш завезли?)
  Після чисел найменування пишуть скорочено:

  ·         Без крапки: 2 мм ,3 см, 4 дм, 4м, 6 кг, 7г, 8кг, 9ц, 10 т, 12 с, 13 хв, 14 год;

  ·         Крапка ставиться після скороченого запису найменування грошової одиниці: 20 грн  35 к.


Які існують правила скорочення?

  1.     Одиниці швидкості скорочено записують так: 14 м/с 60 км/год

  2.     Одиниці площі записують так: 15 кв.м

  3.     Назви предметів біля цифри записують скорочено, за правилами скорочень:

  ·         35 з. (зошитів) – до першої голосної;

  ·         17 ол. (олівців) – до другої голосної.                                                            

  У відповіді до задачі назву предмета пишуть повністю:

  Відповідь: купили 24 олівці.


Джерело 




1 коментар:

  1. Добрий вечір! Підкажіть будьласка, чи буде правильний вираз у розв'язанні задачі: 2 + 3 = 5 (см), чи потрібно писати 2 см + 3 см = 5 см?

    ВідповістиВидалити